Selaput Dara Wanita

Amaran KERASS!! Untuk bacaan dewasa sahaja !! Kandungan artikel ini mengandungi unsur-unsur seksual, lampau dan sebagainya yang tidak bersesuaian untuk sesetengah pihak, terutama di bawah 18 tahun. Sila keluar jika anda tidak selesa dengannya atau like untuk anda bersetuju untuk meneruskan pembacaan.
[viral-lock]

Selaput Dara atau Dara itu adalah satu regangan daging nipis seperti bawang yang meregang di pintu masuk lubang faraj. Ia sukar dikenal pasti oleh mata kasar terutama oleh lelaki yang melihatnya buat pertama kali. Dara dianggap sebagai mahkota wanita semua bangsa di setiap zaman, hatta zaman moden dan zaman kemudian dari ini.

Sebagai lambang kesucian wanita, Dara juga dijaga dengan baik sebelum perkahwinan dan hanya diserahkan kepada suami yang tercinta untuk dipecahkan (dikoyakkan) dengan tusukan zakar semasa jimak malam pertama. Namun begitu tidaklah semua wanita dapat mempertahankan Dara..

Dara boleh terkoyak sama ada secara sengaja atau tidak sengaja apatah lagi jika telah melakukan hubungan jenis sebelum pernikahan. Suatu hal yang patut diketahui ialah bahawa Dara boleh juga terkoyak walaupun tanpa melakukan persetubuhan.

Istilah gadis atau Anak Dara atau Bikir sebenarnya bermaksud sebagai wanita yang belum berkahwin. Walaupun begitu lelaki tetap mempunyai sifat keegoan. Ada yang menolak wanita yang dikahwini apabila didapati bahawa pada malam pertama berjimak isterinya telah tiada dara.

Sifat ini amat ketara dalam masyarakat Melayu zaman dahulu. Pada malam pertama suami akan dibekalkan oleh ibu si isteri dengan kain putih atau sapu tangan putih. Semasa melakukan jimak buat petama kali, Dara akan terkoyak dan sedikit darah bayu akan keluar.

Darah ini akan dikesat dengan menggunakan kain tersebut. Pada keesokan harinya kain itu akan diserahkan kepada ibu isteri sebagai tanda bahawa kedua-dua suami isteri tiada bermasalah. Si suami mempunyai zakar yang cukup tegang untuk memecahkan Dara sementara si isteri telah dapat mempertahankan mahkota kesuciannya sehingga pada ketika itu.

Tanda tersebut amat membanggakan kedua belah keluarga pengantin. Pada masa sekarang adat ini tidak dipraktikan lagi. Banyak atau sedikitnya darah yang keluar bergantung kepada bentuk dara. Jika mazi isteri banyak maka darah bayu akan bercampur pula dengan mazi. Jika darah amat sedikit maka ia tidak dapat dilihat dengan jelas.

Mungkin Dara terkoyak sedikit sahaja dan dari itu darahnya juga sedikit. Besar kemungkinan suami telah memecahkan dara tetapi tidak sedar akan fenomena ini kerana tiada tanda khusus yang dapat dikenal dan kalau pun ada cuma dari segi kesakitan isteri.

Namun ia hanyalah sedikit dan sebentar dan akan hilang dalam keghairahan isteri. Ada juga wanita Daranya bertaut kembali walaupun telah melakukan persetubuhan. Maka kaitan Dara dan kesucian hanyalah adat dan
bukanlah merupakan syarat yang sebenar.

BENTUK BENTUK SELAPUT DARA

Selaput dara sebenarnya sukar untuk dikenal pasti oleh seorang lelaki apatah lagi yang belum berpengalaman kerana ia berada bukan betul-betul di pintu faraj tetapi agak sedikit ke dalam. Terdapat pelbagai bentuk selaput dara.

Ada yang seperti kelopak bunga, ada yang seperti cincin, ada yang berlubang dua, ada yang berlubang banyak dan malah ada wanita yang memang tidak ada dara sejak dilahirkan. Sekiranya dara telah terkoyak iaitu kerana jimak atau tercedera akibat terjatuh dan sebagainya, selaput dara itu masih ada tetapi tidak lagi utuh atau mungkin ia bertaut kembali.

Namun begitu jika seoarang wanita telah melahirkan anak maka selaput daranya akan hilang.[/viral-lock]

195 thoughts on “Selaput Dara Wanita”

  1. actually, mungkin dia berkata benar, kerana dara amat mudah untuk pecah, salah satu caranya.. terhentak.. yg majoritynya terjadi

  2. Salam. Sy nk tnya. Sy tlah berumah tangga.. tp pd mlm pertama sy dgan isteri memang ada drah keluar tp drah keluar selepas 1o minit bersetbuh. Tetapi sy merasakn lubang faraj isteri seakan longgar. Adakh tandanya drah tersbut drah dara atau pun memang dye penah terlanjur. Mintj pencerahan

  3. Sy dh berkahwin. Masa kali prtama bersetubuh dgn suami sy dapati tiada darah dara yg keluar. Seingat sy dari kecil tk pernah pn ada peristiwa jatuh sehingga keluar darah. Dan suami adlh yy pertama. Hmm jawapan?

  4. dara tak penting pun, yang penting sama2 puas. kalau anda lelaki yang cari dara, lupakanlah zaman sekang ni ramai girls dah pecah awal, macam2 ade yg kena korek dgn pakwe, korek sendiri (melancap) dsbnya. Terimalah isteri kamu seadanya dan hiduplah dalam kepuasan, lupakan cerita lame yer…salam kebahagiaan untuk semua

  5. Boss,sy nk tanye skit..mase saya mula2 bersetubuh tiada darah keluar,kali ke 2 bru ada darah..smpi hari ke 2 darah masih meleleh keluar,tapi kitaran haid blm smpi..kitaran haid isteri saya mmg teratur..tk mgkin klu darah haid.adakah ianya normal?ade sesiapa leh tlg jwapkan?

  6. Adakah ssorg wanita blh hamil tnpa bersetubuh? contohnya wanita tersebut mandi di dlm kolam yg mgkin mngandungi sperma.. atau
    wanita tersebut memegang sperma. blhkh wanita itu hamil apabila tangannya yg menyentuh sperma lalu mnyentuh kemaluannya selepas ia membasuh tgnnya?

  7. kalo just gosok kat luar tak kot… melainkan awk cocok masok kat dalam lubang tu ade kemungkinan dara awk boleh koyak

  8. Adakah wanita blh hamil, If no penetration, just bgesel n pancutkan kat luar tapi air mani tu meleleh ke kawasan vagina.

  9. Ade rawatan pulih dara di gua.bukan untuk seronok2.Itu pasal ade orang boleh pulih balikdara.mungkin cara tu awak x perasan.lagi 1 tuhan da bagi pulih hancurkan lagi nak bagi insaf koyakkan lagi dengan zina

  10. Hai..sy nak tanya . Sy pernah melakukan hubungan suami isteri ni. Tetapi si dia tidak memasukkan zakarnya ke kemaluan sy. Dia sekadar letak dibahagian luar sahaja. Sy nak tahu.adakah sy masih dara atau tidak?

  11. maksudnya kat sini,dia dah pernah jatuh atas dada basikal 2 kali.mgkin hntakan pada kmaluan dia kuat sbb ketika berlaku,dia sedang mengayuh bsikal dlm keadaan berdiri,kemudian bnde yg dduk dkat bhgian ltak kaki tu tercabut,lalu dia jatuh atas dada bsikal.bila buang air,dia rasa pedih tapi darah tak keluar tak silapnya.lpas smkin dwasa.mgkin dia search dlm ggle kot psal dara..dia cuba tengok cntoh gmbr selput dara.dia pun check dia sendiri,tak sama dengan cntoh dlm ggle tu.tapi ada macam daging kot tgah kmaluan dia..mungkin itu dara???

  12. Nak tanye, bff sy ni tak penah buat hubungan sex . Tp bf dia penah masok kn jari shj pd kemaluan . Bff sy mengadu yg dia xdatang bulan selepas itu . Knpe ea ?

  13. saya ingin bertanya, saya pernah melakukan onani bersama girlfriend dan dia masih dara. seandainya saya melakukan onani kemudian memancutkan air mani ke farajnya, adakah dia akan hamil?

  14. Asalam…saya nak tnya ni…sya penah memasukkan 2 jari sya kedalam lubang faraj tunang sya..pada mulanya dia mengtakan pedih dan sakit…tp tiada darah yang keluar.selepas beberapa jam apabila dia pulang kerumah dia periksa lubang farajnya…dan mendapati bahawa lubang farajnya terkoyak…dan darah keluar selepas bebrapa jam.Tetapi keesokkan harinya dia haid…adakah darah yang terkeluar selapas bebrapa jam itu darah dara…dan adakah dia masih dara…kerana sya rsa sgt bersalah dan betaubat..mohon penjelasan tolong..

  15. darah yg sya sebutkan tdi itu keluar selepas dia pulang kerumah selapas beberapa jam dan semasa mandi dan waktu dia memeriksa lubang farajnya itulah darah itu keluar..adakah darah itu darah haid atau darah dara..mohon penjelasan

  16. Klu blm pnh bersetubuh tu. Lubang tu ttp akan ketat wlupun takde darah ketika bersetubuh kali pertama..jgn ragui pasangan anda. Terimalah seadanya

  17. hi . sya baru brkahwin . sya meragui ttg keperawanan isteri sya . emm puting dia bwrna gelap dn trkluar sdikit . isteri sya ni tidak laa juga putih sangat . katanyaa. hemm kemaluan nyaa juga tidak bwrna kemerah merahan . dia ad sedikit brwarna gelap . wktu sya brsetubuh dgn nyaa , tiada dara yg kluar . dia masih suci ka ?

  18. Tidak. Hanya cecair badan dari pembawa virus HIV sahaja yang boleh menjangkiti. Pastikan pasangan bebas virus.

  19. Tidak mungkin hamil kerana mandi di dalam kolam renang. Sperma hanya dapat berenang pada kadar 8 inci sejam. Sperma diluar badan hanya mampu hidup beberapa minit.

    Semasa bersama, dari 200-500 juta sperma dilepaskan hanya 200 yang akan sampai ke uterus. Kalau setakat jari yang telah dibasuh, kebarangakalian untuk hamil adalah sangat rendah.

  20. Saya memasukkan satu jari ke dalam faraj saya..kemudian darah keluar melalui faraj..saya risau akan masa depan saya..

  21. Oh berkemungkinan besar tak dara dah. Saya juga mengalami yang sama ketika bersama isteri dan dia mengakui yg dia pernah terlanjur bersama ex dia dulu. 🙂

  22. Hai, Sye nk tye.. sye sorg gadis yg bertubuh gelap n keadaan tubuh badan sye sama sprt isteri nursyam 24 aug 2015. Tp demi allah, sye xpernah melakukan sesuatu yg xbaik bersm llki. adakah sye masih dara lagi. n sye sudah berumahtangga, suami dapati sye xde kuar darah slps melakukan hubungan ngn suami sye… mohon pencerahan..

  23. Salam.
    Sy ingin tahu..
    Ketika sy berumur 14 tahun.. Sy pernah tidur bersama bf sy.. Yg mana sewaktu itu sy tidak pernah disentuh mana mana lelaki.. Mengenai seks dan dara juga sy tidak byk mengetahui hal itu (sewaktu itu).. Bf sy pernah masukkan kepala zakar (zakar tidak masuk sepenuhnya ), namun sempat sy menolak krn sakit. Setelah pulang kerumah sy dapati dibahagian kemaluan sy pedih dan terkoyak. Amat pedih apabila terkena air dan membuang air kecil. Dikemaluan sy luka dan terkoyak.. Sy ingin tahu.. Adakah itu dikira dara saya diragut olehnya? Kini lelaki itu sah menjadi suami sy.

  24. Hai .. saya nak tanya adakah perempuan yang beronani buat pertama kalinya akan kehilangan dara? Dan darahnya akan sentiasa keluar?

  25. Hai,sy pendek,dlu sy prnh masukkan stu jari tetpi tidak masuk sehingga terlalu dalam kerana terasa sakit,sy melakukan prkara tu sebab ex-bf suruh msa video call ,sy dengan bf xpernah berjumpa,sebab dia stay jauh walaupun sma negeri, mmg sakit,tp xda kluar darah, skrg dh tak buat perkara bodoh macam tu lagi,sy ada juga search ciri2 prmpuan yg msih ada dara ni dngn pmpuan xda dara,. Sy dapati dari pusat ke pundi kencing sy trdpt satu garis hitam yg memanjang, sy prnh trbca. Garis tu menandakan hilangnya dara,garisan tersebut trdpt pda perut wanita yg mengandung dan ada yang beberapa faktor berkata ia simtom2 sakit kencing,dan hal yang kedua yang saya ingin kepastian adalah, setelah sy memasukkan jari sya ke dlm lubang vargin, sy dapati lubang vargin berubah menjadi sebesar telunjuk jari sy,sehingga skrg sy dpti ia msih sma,dan sy prnh search bntuk lubang vrgin yg msih dara ,tetapi sy tidak begitu fhm dgn pnjelasan iu,adakah itu brmakna dara sy sudah tiada?

  26. Sebenarnya, garisan itu bukan petanda ssorang tu masih ada atau x. Ada bbrp faktor tntang kenapa adanya garisan itu. Antaranya disebabkan hormon. Saya cadangkan awak utk research blog yg diyakini utk tahu dgn lebih lanjut. Blog² Melayu banyak sangat mitos termasuk hal perubatan. Tak reliable.

  27. Sebenarnya, garisan itu bukan petanda ssorang tu masih ada atau x. Ada bbrp faktor tntang kenapa adanya garisan itu. Antaranya disebabkan hormon. Saya cadangkan awak utk research blog yg diyakini utk tahu dgn lebih lanjut. Blog² Melayu banyak sangat mitos termasuk hal perubatan. Tak reliable.

  28. Hi bole tau tak selama brp hri pedih tu berterusan sbb sya tngh alami bnda yg sma mcm kak minta krjasama sbb pedih sangat bila kna air ?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *