Punca Payudara Kendur Dan Lembik

payudara

Payudara kendur merupakan  salah satu dilema wanita yang jarang-jarang dikongsi.. Tapi ramai dikalangan wanita mempunyai masalah ni dan segan nak bertanya kan? Jadi harapnya perkongsian ni membantu serba sedikit

Punca Payudara kendur atau Sagging breast

1) ianya sebab lumrah alam, cuma bezanya cepat atau lambat perkara ini berlaku bergantung pada genetik kita..Ada yang cepat, ada yang lambat..

2) kehamilan. Ramai yang menyangka breastffeeding penyebab payudara kendur..(bukan salah anak menyusu) tapi kehamilan sebenarnya yang menyumbang kepada masalah ni..Semasa hamil, hormon kita tidak stabil, payudara semakin membesar dan sebaik sahaja bersalin, payudara akan kembali hampir ke bentuk asal. Jadi bukan breastfeeding penyebabnya..

3) umur. Semua manusia akan melalui fasa tua atau aging..Semakin umur meningkat, jumlah kolagen dalam badan turut berkurangan. Malah pada umur awal 20-an lagi jumlah kolagen yang tinggal hanya beberapa peratus sahaja! Apabila kolagen yang bertindak sebagai gam kepada sel2 badan mula berkurang, maka tak hairanlah kulit dan payudara kita mudah menjadi kendur. Macam dalam anotomi diatas, payudara kita tiada otot, cuma ada ligamen, tisu penyambung dan kulit sebagai penyokong..jadi yang menguatkan struktur kulit kita tadi adalah kolagen..sebab tu kalogen sangat penting..

4) Faktor pemakanan, merokok, masalah BMI,bilangan kehamilan turut menjadi faktor payudara kendur. Masalah BMI ni kalau kita pernah gemuk, lepas tu kurus, atau pun masa hamil kan kita gemuk..lepas tu kurus..jadi ada regangan sel yang berlaku dan menyebabkan kulit dan payudara kendur.

5) Senaman. Siapa sangka senaman pun menjadi punca payudara kendur..bukan tak boleh bersenam ye, tapi haruslah menggunakan bra yang betul sewaktu bersenam. Satu kajian British menunjukkan senaman menggunakan bra biasa akan meletakkan tekanan dua kali ganda pada payudara..jadi kene gunakan sports bra..

6) Regangan dan umur. Walaupun tak pernah mengandung, atau tak pernah gemuk-kurus-gemuk-kurus, tapi kemungkinan payudara kendur tetap ada disebabkan faktor umur tadi. Kekurangan kolagen sebagai tisu penyokong dan penyambung menyebabkan payudara mengendur.

###################
Payudara Anda Kecil? Kendur Dan Leper? Tahukah anda! Telah Ramai Wanita yang dah berjaya mendapatkan payudara yang cantik, montok dan anjal! Inilah Produk Penambah Saiz Payudara Yang Hot Dipasaran… Zofea Beauty Secret..Layari http://www.zofeabeautysecret.com/ Sekarang!